Reklamácia tovaru
1. Všeobecné ustanovenia
Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na tovar zakúpený prostredníctvom e-shopu www.simbag.sk, ak vykazuje vadu, ktorá nebola spôsobená jeho nesprávnym používaním, opotrebovaním alebo nedodržaním pokynov na údržbu. Reklamácia sa riadi zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka (§ 619 – 627).
2. Záručná doba
Záručná doba pre spotrebiteľov je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, ak nie je pri konkrétnom produkte uvedené inak. Ak je reklamovaný tovar opravený alebo vymenený, záručná doba sa predlžuje o dobu trvania reklamácie. Na materiály a komponenty z kategórie „nadbytočný materiál“ a „výpredaj“ sa môže vzťahovať skrátená záručná doba, ak je na to kupujúci predom výslovne upozornený.
3. Uplatnenie reklamácie
Reklamáciu je možné uplatniť e-mailom na adrese info@simbag.sk alebo poštou na adresu, ktorú predávajúci oznámi kupujúcemu po prijatí žiadosti. V oznámení o reklamácii je potrebné uviesť:
- číslo objednávky,
- meno a priezvisko,
- popis závady,
- fotografiu poškodenia (ak je to možné),
- návrh riešenia (oprava, výmena, vrátenie peňazí).
Predávajúci odporúča zasielať reklamovaný tovar doporučene a vhodne zabalený, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu.
4. Postup vybavenia reklamácie
- Po prijatí reklamácie predávajúci posúdi opodstatnenosť reklamácie a do 3 pracovných dní odo dňa jej prijatia informuje kupujúceho o ďalšom postupe.
- Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak.
- Ak je reklamácia uznaná ako oprávnená, predávajúci zabezpečí:
- bezplatnú opravu tovaru, alebo
- výmenu tovaru za nový kus, alebo
- vrátenie kúpnej ceny.
-
Ak reklamácia nie je uznaná, predávajúci o tom kupujúceho informuje a vráti mu tovar späť.
5. Náklady spojené s reklamáciou
Ak sa reklamácia uzná ako oprávnená, náklady na dopravu hradí predávajúci.
V prípade neoprávnenej reklamácie (napr. poškodenie nesprávnym používaním alebo manipuláciou) znáša náklady na dopravu kupujúci.
6. Poškodenie pri preprave
Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku pri jej prevzatí. Ak je balík viditeľne poškodený, odporúča sa s dopravcom spísať protokol o poškodení zásielky a bezodkladne informovať predávajúceho na e-mail info@simbag.sk.
7. Vylúčenie záruky
Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté:
- bežným opotrebovaním,
- nesprávnym používaním, skladovaním alebo údržbou,
- zásahom kupujúceho alebo tretej osoby,
- použitím v rozpore s účelom výrobku.
V prípade handmade produktov sú drobné odchýlky v tvare, farbe či štruktúre prirodzenou vlastnosťou ručnej výroby a nepovažujú sa za vadu.
8. Alternatívne riešenie sporov
V prípade, že kupujúci nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, môže sa obrátiť na predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
Ak predávajúci na žiadosť o nápravu neodpovie alebo ju zamietne, kupujúci môže podať návrh na alternatívne riešenie sporu prostredníctvom:
- Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27,
- alebo prostredníctvom online platformy EÚ: https://ec.europa.eu/consumers/odr
9. Kontakt pre reklamácie
E-mail: info@simbag.sk
Telefón: +421 917 611 324
Prevádzkovateľ: Simona Haringová – Vedenie účtovníctva S. Haringová
